thebigsecret

Direktlänk till inlägg 18 december 2011

Kapitel 7 - You're beautiful

Av Anonym - 18 december 2011 11:15

   

Lördag.

Dagen efter balen, sover jag länge. Nästan till ett. Och när jag vaknar har jag fått ett sms från Lucas, ett från Lucy, och ett från mamma.


Hej snygging! :)

antagligen så sover du,

Jag har hört av mig iallafall!
Vi kan tyvärr inte ses idag..

Jag måste till mormor!   

/Lucas

 

Jag svarar att jag är ledsen att jag inte svarat fören nu, och förklarar att jag sovit ända tills nu. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt och sedan tittar jag lucys sms.


Hej hotie!

Hur gick de med Lucas igår?
RIIIIIIING MIG!
Puss! /Lucy


Jag ler och svarar med att hon får komma över till mig runt tre. Och mammas sms var inget viktigt, bara att hon jobbar till 10 ikväll. Lucy säger att hon kommer till tre och jag kliver då upp ur sängen för att duscha snabbt. Sen fixar jag håret och går sen ner i köket och äter frukost. 


När jag segat i mig min frukost är klockan redan två. Och jag plockar undan min frukost och går in i badrummet på nedrevåningen för att sminka mig. När jag sminkat mig plingar det på dörren. Lucy. Jag öppnar och ber henne stiga in, sedan sätter vi oss och tittar på en film.


Efter filmen får jag berätta för Lucy allt som hände igår, och hon ler hela tiden. Hon tjuter till av glädje i slutet och sedan frågar hon en fråga jag fruktad, mest på gund av att jag inte vet svaret på den. "Är ni tillsammans nu då?!"

Jag rycker på axlarna, "Jag vet inte, har inte hunnit prata med honom idag. Han är hos sin mormor". Hon nickar förstående och säger åt mig att ta kontakt med honom sen. Jag skrattar och lovar henne det.


Resten av kvällen segar sig fram.. Och snart är det nästa morgon igen.


Söndag

Jag vaknar av min mobil som ger ifrån sig massa ljud. Jag suckar och sträcker ut handen för att ta den. På skärmen står det "Lucas" och jag halvsätter mig upp i sängen.

"Hallå?" Säger jag och märker hur trött jag måste låtit. "förlåt, väckte jag dig?" Frågar han oroligt. "Äsch, jag klarar mig, klockan är ändå tolv. Vad hade du på hjärtat då?" Säger jag och småler. "Haha, bra! Jo, jag tänkte fråga om du vill följa med till stan, om en timme typ, med mig, Lucy och Liam." Jag ler och tittar på klockan "Javisst! Det kan jag göra! Låter azum!" Lucas och jag säger hejdå och direkt efterråt flyger jag upp ur sängen och springer emot duschen. 


När jag duschat klär jag på mig ett par korta jeansshorts och en randig tröja över, och sedan fönar jag håret torrt och plattar det. Sen sminkar jag mig lite grann och hinner precis äta klart min frukost innan det plingar på dörren. "KOM IN, DET ÄR ÖPPET" Ropar jag. Dörren öppnas och jag hör Lucys välbekanta skratt. "Hej!" Ropar Lucy och kramar mig. "Hej" svarar jag och tar upp min lilla väska och sätter den över axeln och kliver i mina ballerina skor. Lucas kollar på mig och jag på honom, så det blir pinsamt och vi båda tittar bort.

När vi väl börjat gå emot stan håller Liam och Lucy på med något konstigt de puttar varandra och skrattar och sedan jagar den ena den andra. Lucas skrattar åt dom där han åker på sin skateboard och jag skrattar med honom. Jag sneglar på Lucas och granskar han från topp till tå där han åker bredvid mig. Han har ett par svarta jeans och en vit t-shirt på sig. Hans hår ligger lika perfekt som vanligt. Han tittar tillslut på mig och sedan tar han min hand. Han ler lite och jag ler tillbaka, han tog min hand!!!

På vägen in till stan skrattar vi väldigt mycket åt att Lucy's konstiga jag. Lucas smeker min hand lite försiktigt då och då, och jag ler stort varje gång.

"Mel, har du något speciellt du behöver köpa?" Ler Lucy. Jag funderar ett tag och nickar. "Min mamma fyller år nästa helg, jag måste köpa något åt henne, och sen måste jag nog också köpa några olika t-shirtar." Lucy nickar och säger att hon också måste det. När Lucy fått det sagt springer hon iväg och jagar Liam som sagt något åt henne som retat upp henne. Jag skrattar åt henne och Lucas instämmer. Han som har skateboarden i ena handen och mig i andra släpper mig och ställer ner skateboarden på marken och sen ställer han sig på den, och tar min hand igen. Han tittar på mig och ler, och jag ler tillbaka. Sen så stannar han skateboarden och tar tag runt mina axlar "Gå då!" Skrattar han och så får jag dra honom framåt.

Efter bara någon minut är vi framme i stan och så börjar vi shoppa loss. Vi springer ut och in genom olika butiker, killarna väljer varannan, annars kommer de ju tröttna på oss två tjejer. Och sen delar vi upp oss så Lucy och Liam går in i en affär och jag och Lucas i en annan. Lucas tar min hand och vi går in på Forever 21 Lucas släpper inte min hand och det känns bra, trotts att flera från våran klass är där. De hälsar glatt, ja killarna från våran klass alltså. Tjejerna som går med dem kollar irriterat på mig, som om jag vore något som katten släppat in. "Värst vad bitchiga blickar jag får av tjejerna från våran klass". Lucas tittar på mig och småler " Haha, bry dig inte om dom sötnos!" han kramar om min hand hårdare. Och jag ler stort.

När vi möter upp Lucy och Liam igen tar vi oss till ett kafé och fikar lite. Vi har jätte roligt och skrattar så vi får ont i magen. De vid bordet intill flyttar sig längre bort, så mycket skrattar vi. "Är ni klara här?" Frågar Liam och tittar på oss andra, vi nickar och reser oss upp från kaféet. Sen skiljs vi åt igen, för Lucy och Liam har affärer att gå i och jag och Lucas längtar hem.

På vägen hem står jag på Lucas skateboard och håller i hans båda händer. Och denna gång är det han som får skjutsa mig. Plötsligt så stannar han upp och ställer sig så han tittar mig rakt i ögonen. Han släpper mina händer och lägger dom runt min midja istället. "Du är jätte vacker idag Mel." Jag småler och lägger händerna på hans axlar. "Du med Lucas. Du med" Han ler ett busigt leende och sen närmar han sig mig med sitt huvud och kysser mig flera gånger. "Gud vad jag är glad att du flytta hit!" Säger han medan han har sin panna emot min. "Jag är också glad för det." Säger jag och pussar han lätt igen. "Nu, ska vi hem!" Skrattar han och tar mina händer och springer så fort så jag nästan ramlar av skateboarden. "LUCAAS! HAHA , SLUTA!" Skrattar jag. Han slutar springa ger mig en snabb puss och sen går han i normal takt ända hem.

____________________________________________________________________________________________________

Kapitel 7 nu då! :)

Kommentera lite granna?

Jag vet att novellen inte uppdateras speciellt bra men jag måste ju komma igång med skrivandet.. & har så mycket i skolan..

/Anonym 

 
 
Ingen bild

Hej

18 december 2011 16:38

Jättebra del ju!! hoppas att du kan uppdateralite oftare i framtiden bara,, men no pressure!!

 
Ingen bild

hdhd

18 december 2011 19:40

skit bra!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym - 4 maj 2012 22:22

http://www.thebiigsecret.blogspot.se Detta är den nya adressen, missa inte mitt nya inlägg, kommentera följ och sprid bloggen, tack!Kolla nu in det inlägget!/Anonym ...

Av Anonym - 3 maj 2012 18:18

Ursäkta min otroligt dåliga uppdatering. Men nu är det så här att jag bestämt mig för att byta domän. troligen till blogger. Och jag meddelar det så snabbt som möjligt.   Tack, för att ni läser. Tack, för att ni tror på mig. ...

Av Anonym - 8 april 2012 12:30

Kommentar till Alkohol är en av mina värsta fiender. Anonym   Hej. Jag vet inte varför jag är anonym. Kanske för att jag inte riktigt vågar stå för att jag är jag och för att jag känner som jag känner. Kanske för att jag inte är säker på hur j...

Av Anonym - 16 mars 2012 20:07

Ja, ni vet ju alla vad jag tycker om alkohol. Jag hatar det.   Vet ni vad jag möttes av när jag klev innanför dörren för ungefär en timme sedan? Jo, en full person sovandes i soffan. Jag kände knuten i magen redan då, och den sitter fortfarande d...

Av Anonym - 11 mars 2012 15:15


Em; När du ser de här skriv på msn! Jag har en idé om hur vi ska få fler läsare!   Till er andra, har ni twitter? Följ oss! Jag skapade just ett twitterkonto och tycker ni ska följa det för olika citat och sådant! FÖLJ! -> SecretTheBig ! Pro...

Translate

Presentation


Denna blogg drivs två 15 åriga tjejer

Kontakta oss:
thebigsecret@hotmail.se

Bloggen är till för dig, som är redo att kämpa - och vinna.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Följ oss!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards