thebigsecret

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2011

Kapitel 5 - Do you want to go.... ?

Av Anonym - 20 oktober 2011 06:00

 

"Ska du gå på fredag?" frågar Lucy och tittar på mig. Hon undrar alltså om jag ska gå på balen. "Nja.. ingen har frågat mig." Svarar jag och tittar ner i marken. Lizzie puttar till mig "oroa dig inte, jag lovar dig.. i slutet av dagen har någon frågat dig!" Lucy öppnar portarna till skolan och vi går in. Där inne är det väldigt stökigt, nervösa killar, oroliga tjejer. Lucy och Lizzie behöver inte oroa sig. Lucy ska gå med David, en kille i parallell klassen, rätt snygg och Lizzie ska gå med Liam. Melinda står med fotbollslagets kapten och han frågar antagligen henne om balen. Bella ska gå med en kille vid namn Oliver, jag vet inte vem det är, men han är tydligen snygg enligt de andra tre tjejerna


Första lektionen är Biologi, mitt värsta ämne. Under lektionen knackar det på dörren och blombudet är här. "Vi har leveranser till denna klass." Säger en kille från elevrådet. Han kliver in med en korg full med röda rosor som har en lapp fastknyten runt skjälken.  "Denna blomma är till Evelyn Brown" Säger han och räcker den till Evelyn som ger ifrån sig ett tjut när hon ser namnet på lappen " JAG SKA GÅ MED DEAN!" tjuter hon till sin vän. Det går laget runt och fler tjejer tjuter. Killarna i klassen börjar klaga över tjuten och att de får ont i öronen av tjejernas skrik. "Melissa Fuller" Jag hoppar till, han sa just mitt namn. Jag räcker fram handen och han lägger en ros i den. Jag mumlar tack och läser på lappen.


Gå till kafeét mitt emot skolan, efter skolan. Ses där.


Jaha, så har jag en hemlig beundrare nu också? Eller försöker någon spela mig ett spratt. Eller värre tänk om de är Dick, okej det där lät taskigt, men jag skulle hellre gå själv än med honom.. 


"Vem tror du det är?" Frågar Lucy när vi står i Lunchkön. "Jag har ingen aning Lucy!" Svarar jag. "tänk om någon bara försöker spela ett spratt på mig?". Lucy tittar på mig, sedan brister hon ut i skratt samtidigt som hon får sin lunch. "Snälla Mel, sluta tro så dåliga saker! Du förtjänar att ha en hemlig beundrare så gå och möt personen efter skolan!" Lucy hade rätt, jag har ingenting att förlora.


Efter skolan tar jag mina böcker och lägger ner dem i väskan. Säger hejdå till Lucy och resten av personerna. Sedan går jag ut genom portarna och över till kafeét. När jag kliver in där är det nästan inga där, bara en gammal gubbe, jag går till han i kassan och köper mig en mjukglass, sedan sätter jag mig ner vid ett bord. Det plingar till i dörrklockan och in kommer... Lucas? Han hejar på mig och går till kassan han med och köper en mjukglass. Sedan kommer han fram till mig. 


"Var det du?" Frågar jag och tittar upp på honom. Han småler och slår sig ner. Sedan nickar han, "rosen?" Jag nickar "Ja det var jag." skrattar han. Jag ler och får en varm känsla i magen. "Gud vad fin du är." Säger han och ler emot mig. Jag rynkar pannan och skakar på huvudet. "du är sjukt mycket finare lille vän!" Han skrattar. 


När vi suttit och pratat ett tag, blir saker plötslig allvarligt mellan oss. "Så... Vill du gå med mig på balen?" Frågar Lucas. 


OMG! OH MY GAASH! Lucas Hamilton bad mig att gå med honom på balen! "ehm.. Skojar du nu?" Säger jag. Han bister ut i skratt. " Haha nej, varför tror du det?" Säger han och tittar på mig. "Nej jag bara undra, men självklart går jag med dig om du vill!" "Vad bra!" Säger han och ler. Så sitter vi kvar och pluggar matte tillsammans ett tag, innan jag sedan beger mig hem utan honom.


När jag kom hem på kvällen den dagen är jag extremt glad. Nu kan ingen sabba mitt humör, Inte ens Steve skulle lyckas. Lucas Hamilton , bad mig gå med honom på balen!"

____________________________________________________________________

Kapitel 6, handlar alltså om balen! 

(tidsinställt)

/Anonym

 
 
Ingen bild

Klara

20 oktober 2011 16:52

Fy va bra ! :D <3

 
Ingen bild

Ronja

8 november 2011 17:56

Din novell är riktigt bra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym - 4 maj 2012 22:22

http://www.thebiigsecret.blogspot.se Detta är den nya adressen, missa inte mitt nya inlägg, kommentera följ och sprid bloggen, tack!Kolla nu in det inlägget!/Anonym ...

Av Anonym - 3 maj 2012 18:18

Ursäkta min otroligt dåliga uppdatering. Men nu är det så här att jag bestämt mig för att byta domän. troligen till blogger. Och jag meddelar det så snabbt som möjligt.   Tack, för att ni läser. Tack, för att ni tror på mig. ...

Av Anonym - 8 april 2012 12:30

Kommentar till Alkohol är en av mina värsta fiender. Anonym   Hej. Jag vet inte varför jag är anonym. Kanske för att jag inte riktigt vågar stå för att jag är jag och för att jag känner som jag känner. Kanske för att jag inte är säker på hur j...

Av Anonym - 16 mars 2012 20:07

Ja, ni vet ju alla vad jag tycker om alkohol. Jag hatar det.   Vet ni vad jag möttes av när jag klev innanför dörren för ungefär en timme sedan? Jo, en full person sovandes i soffan. Jag kände knuten i magen redan då, och den sitter fortfarande d...

Av Anonym - 11 mars 2012 15:15


Em; När du ser de här skriv på msn! Jag har en idé om hur vi ska få fler läsare!   Till er andra, har ni twitter? Följ oss! Jag skapade just ett twitterkonto och tycker ni ska följa det för olika citat och sådant! FÖLJ! -> SecretTheBig ! Pro...

Translate

Presentation


Denna blogg drivs två 15 åriga tjejer

Kontakta oss:
thebigsecret@hotmail.se

Bloggen är till för dig, som är redo att kämpa - och vinna.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Följ oss!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards