thebigsecret

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2011

Kapitel 4 - When I look into your eyes

Av Anonym - 9 oktober 2011 12:00

Efter en lång diskution med mamma om att sova över hos Lucy går hon med på det. Det var fredag morgon, och när vi bråkat klart om det måste jag springa till busshållsplatsen för att inte missa bussen.

"Melissa, här är din uppsatts." säger Mr Brown. Lucy suckar högt när hon ser mitt betyg och tittar sedan på sitt egna. "Hur kan du alltid få A+? Medan jag bara får B?!" Jag ler. "Det blir så när man vill slippa... allt en stund, då sitter jag oftast och pluggar." Lucy ler ett snett leende och säger ingenting mer. 

Dagen segar på ordentligt. Lektionerna känns som tre år långa allihopa. Men när sista lektionen äntligen är slut, kliver jag ut ur klassrummet och skyndar mot mitt skåp. Medan jag går mot mitt skåp tittar jag på uppsatten som ska lämnas in nästa fredag och utan att tänka mig för vart jag går så krockar jag rakt in i en kille. Jag tappar mina papper och böjer mig genast ner för att plocka upp dom. Killen sätter sig på huk och hjälper till. "Förlåt, jag var helt inne i mina papper.." Säger jag och tittar på killen. Det var Lucas kompis, han som skjussat mig hem. Ryan. "Det är lugnt, hörde att du ska sova hos Lucy?" Jag tittar konstigt på honom samtidigt som jag tar emot papprena och reser mig upp. "Ja, hur visste du..?" Han ler. "Jag känner henne.. vi typ lekte när vi var små, hon brukade hänga rätt mycket med Lucas, mig och Edwin." Jag nickar förstående. "Nu måste jag skynda mig.." Säger jag och tittar på klockan. Han ler "okej, vi ses Melissa!". "Kalla mig Mel, ja vi ses!"

Förvånad över att han pratat med mig, och över att jag kunnat svara så bra går jag till mitt skåp och tar det jag behöver och lämnar det jag inte behöver. Sen går jag i rask takt ut till bussen. Denna gång ser jag mig för.

På kvällen;

"Jag går nu!" Ropar jag till mamma och slänger väskan över axeln. "Okej, jag kommer inte hem förens vid 5 imorgon kväll!"Svarar mamma. "Okej, hejdå!" Jag stänger dörren och går över till Lucy. Påvägen dit, ser jag att Lucas och Ryan åker iväg från gatan. Jag ler när jag ser Lucas, jag förstår inte varför jag är kär i honom. Men det är jag. Lizzie ska också sova här. Och hon kommer precis lagom till att Lucy öppnar dörren åt mig. "Heeeej!" säger Lucy och kramar oss. "är det okej om vi går till affären, min envise bror tog just allt godis från mig!?" Jag och Lizzie skrattar. "Det går bra!" Säger vi båda och så ställer vi bara in väskorna och går ut igen för att gå ner till affären några kvarter bort. 

"Sååå.." säger Lucy och tittar på Lizzie. "Vadå?" Skrattar hon. "Liz! Berätta hur din dejt med Liam gick!" Bedjar Lucy. Lizzie skrattar och jag tittar på henne "Vem är Liam nu igen?" Säger jag. "Du vet , han i fotbollslaget?" Säger Lizzie. "Ja, han! Berätta nu Liz!". Lizzie tar ett djupt andetag. "Okej, han hämta mig hemma hos mig och så gick vi på bio.. Han hade valt film, och otroligt nog hade han valt min FAVORIT film. Och han var urgullig.. Han la armarna om mig i biografen och så titta han mig i ögonen och KYSSTE mig." Lizzie strålar av glädje.   "SKA NI TRÄFFAS IGEN?!" Tjuter Lucy och jag i munn på varandra. Lizzie nickar stolt "Imorgon."

När vi kommer till affären köper vi lite lösvikt i godis och så köper vi dricka och sånt. 

Sen när vi äntligen kommer in till Lucy är vi ensamma hemma, och sätter oss i tv:rummet med godisskålar så det står härliga till. Och så sätter vi oss ner och pratar tjejsnack. Och för första gången på länge känner jag mig hemma, jag känner ingen oro, jag känner mig som en vanlig, tonåring. "Mel, din mobil lät" Säger Lucy och pekar på min väska. Jag reser mig upp och hämtar mobilen, jag hoppas att det inte är mamma. "Vem var det?" Frågar Lizzie. 

Jag öppnar meddelandet;
Hej söt! Va gör ni?   Lust att släppa in oss ett tag? xx.

Jag rycker på axlarna "Jag vet inte.." Nummret har jag inte inlaggt. Lucy tar min mobil och tittar sin kontaktlista, och det var tydligen Ryans nummer. Hur fick ham mitt?  "släppa in oss?" Säger Lizzie, "Det betyder ju att dom är här!" Hon hoppar ur soffan och går till dörren. Hennes röst förvandlas snabbt till tre, fyra röster. Snart kommer hon tillbaka med tre killar. Lucas, Ryan och Liam. Jag känner att min puls ökar, och jag får svårt att prata. Killarna slår sig ner i soffan mittemot oss och så börjar alla prata i munn på varandra. Förutom Lucas som smsar med någon, och jag som känner mig osäker. "Vem smsar du med?" Säger Lizzie och sliter telefonen ur handen på Lucas. "Min flickvän,nej.. mitt ex."

Min flickvän? mitt ex?! Mitt ex, ja men då är det väl lugnt, då har han ingen nu? "Har du tjej?!" Säger Lucy och tittar förvånat på honom. Han skrattar "haha, nej!" Han tittar oroligt runt, och hans blick är svår att tyda. Han stannar och möter min blick. Men jag tittar snabbt bort. Men jag sneglar på honom, och hans blick har fasnat på mig. Lucy tittar på honom, och sedan på mig. "Vad har ni på gång igentligen?" Frågar hon och ler lurigt. Lucas tittar på henne och harklar sig "Ingenting, ellerhur Mel?". "Precis... ingenting."

Killarna stannar och tittar på en film med oss, sen åker de hem till Lucas där de tydligen ska sova. 

"Lucas verkar gilla dig.." säger Lizzie och puttar till mig. Jag ler ett snett leende "tror du verkligen de?". Lucy tittar förvånat på mig "Men snälla Mel, såg du inte hans blick?" Jag skakar på huvudet. "Ni är inte riktigt riktiga." Vi alla tre brister ut i skratt och snart startar ett kuddkrig. Sen lägger vi oss trötta ner på sängen och snart somnar vi allihopa. Klockan var trotts allt snart fyra på natten.

_____________________________________________________________________

Kapitel 4 guys! Nu börjar det hända saker..

/Anonym








 
 
Ingen bild

Sophia

9 oktober 2011 13:57

Sjukt bra :D men försök skriva oftare? :P

Anonym

9 oktober 2011 14:33

Tack du!:)
Jag kommer dock inte skriva oftare, jag skriver när jag känner för det. Och eftersom denna blogg inte är enbart en novellblogg så handlar den faktiskt minst om novellen.

 
Ingen bild

asd

9 oktober 2011 19:27

älskar verkligen novellen,helt sjukt grym!

Anonym

9 oktober 2011 22:00

Vad bra att du tycker det!

 
Ingen bild

sara

10 oktober 2011 18:17

skit bra älskar den!

 
Nattha

Nattha

13 oktober 2011 18:04

OHMYGOSH! Du är gryyyyyyyyym! (:

http://natthah.blogg.se

Anonym

15 oktober 2011 19:33

Tackdu!

 
Josefin

Josefin

21 december 2011 16:16

jätte bra novell men jag måste bara säga en sak i usa kan man inte köpa godis i lösvikt!

http://www.jjjosefin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym - 4 maj 2012 22:22

http://www.thebiigsecret.blogspot.se Detta är den nya adressen, missa inte mitt nya inlägg, kommentera följ och sprid bloggen, tack!Kolla nu in det inlägget!/Anonym ...

Av Anonym - 3 maj 2012 18:18

Ursäkta min otroligt dåliga uppdatering. Men nu är det så här att jag bestämt mig för att byta domän. troligen till blogger. Och jag meddelar det så snabbt som möjligt.   Tack, för att ni läser. Tack, för att ni tror på mig. ...

Av Anonym - 8 april 2012 12:30

Kommentar till Alkohol är en av mina värsta fiender. Anonym   Hej. Jag vet inte varför jag är anonym. Kanske för att jag inte riktigt vågar stå för att jag är jag och för att jag känner som jag känner. Kanske för att jag inte är säker på hur j...

Av Anonym - 16 mars 2012 20:07

Ja, ni vet ju alla vad jag tycker om alkohol. Jag hatar det.   Vet ni vad jag möttes av när jag klev innanför dörren för ungefär en timme sedan? Jo, en full person sovandes i soffan. Jag kände knuten i magen redan då, och den sitter fortfarande d...

Av Anonym - 11 mars 2012 15:15


Em; När du ser de här skriv på msn! Jag har en idé om hur vi ska få fler läsare!   Till er andra, har ni twitter? Följ oss! Jag skapade just ett twitterkonto och tycker ni ska följa det för olika citat och sådant! FÖLJ! -> SecretTheBig ! Pro...

Translate

Presentation


Denna blogg drivs två 15 åriga tjejer

Kontakta oss:
thebigsecret@hotmail.se

Bloggen är till för dig, som är redo att kämpa - och vinna.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Följ oss!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards